arrow_backVoltar

Cannes Lions 2016

Cannes Lions vai rever elegibilidade de Leão da Grey

24.06.16

A organização do Cannes Lions 2016 acaba de informar que vai rever, após o término do festival, a elegibilidade do trabalho "I SEA", da Grey Singapura, que ganhou Leão de Bronze em Promo & Activation. O aplicativo foi criado para o serviço de resgate de migrantes Migrant Offshore Aid Station (MOAT), mas teria sido tirado do iTunes pela Apple pouco antes de o trabalho ganhar o prêmio, após acusação de ser "fake". Leia sobre a polêmica aqui.

Veja o comunicado oficial enviado pelo Cannes Lions à imprensa:

"Review of entry eligibility for “I Sea” app 


23 June 2016 - Cannes Lions can confirm a review of the “I Sea” app, created by Grey Group Singapore, after the veracity of the app was brought into question.


The work claimed a Bronze in the Promo & Activation Lions where it was also shortlisted, as well as being shortlisted in the Mobile, Media and Direct Lions.


Following concerns expressed about aspects of its functionality, a review will be conducted with Grey Group Singapore following the Festival."


Leia tudo no #ClubeinCannes.

Cannes Lions 2016

/