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Cannes Lions 2025

DDB mantém título de 'Network of the Year'

30.06.25

A DDB irá manter o título de "Network of the Year", apesar das campanhas retiradas e dos prêmios anulados da DM9, segundo confirmou a organização do Cannes Lions ao AdAge.

O festival retirou o GP em Creative Data e o Leão de bronze em Creative Commerce da DM9, da rede DDB, para a campanha "Efficient Way to Pay". A agência também decidiu retirar as inscrições dos trabalhos "Plastic Blood" para a OKA Biotech e "Gold = Death" para Urihi Yanomami (leia aqui), prêmios que ajudaram a rede a conquistar o título de "Network of the Year".

Em um memorando interno para funcionários da rede, Alex Lubar, CEO global da DDB Worldwide, escreveu estar "profundamente decepcionado com a situação", além de ter defendido que se trata de um "incidente isolado".

Espie na íntegra o comunicado assinado pelo CEO da DDB, abaixo:

"I am deeply disappointed by the situation. At DDB, we have a zero-tolerance policy for any behavior that compromises the integrity of our brand. We took swift and decisive action to hold those responsible accountable and to correct the record.

Let me be clear: we are committed to producing the best possible creative work, but not at any cost. We do not, and will not, sacrifice our values for recognition. Every one of us at DDB shares the responsibility to uphold the highest creative and ethical standards.

This was an isolated incident, and I know one that will have left many of you shocked and disappointed. I understand and share those feelings, but I also want to acknowledge and congratulate all of you who do outstanding work every day, consistently abiding by our standards, and continuing to set the bar for what values-driven creative excellence looks like."

A cobertura do Cannes Lions 2025 pelo Clubeonline tem o patrocínio de Boiler Hub, Grupo Dale!, Jamute, Love Pictures Company, Modernista Creative Producers, Not So Impossible, Tech & Soul e Unblock Coffee.

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