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WPP irá transferir Grey para Ogilvy Group
O Grupo WPP irá transferir a rede de agências Grey do AKQA Group para o Ogilvy Group, como parte de uma reformulação, segundo informações apuradas pela Campaign e pelo AdAge e confirmadas no Brasil pelo Clubeonline.
Sob a nova estrutura, a proposta é que a Grey "realinhe as finanças" com a Ogilvy, mas mantenha sua marca.
Como parte do novo alinhamento, Laura Maness, CEO global da Grey, passa a se reportar a Devika Bulchandani, CEO global da Ogilvy.
A Grey Brasil também seguirá este novo alinhamento, mas nos seus departamentos nada irá mudar, segundo apurado pelo Clubeonline, uma vez que a reformulação não prevê qualquer tipo de interferência.
Globalmente, a Grey se separa da agência irmã AKQA: no final de 2020, o WPP havia unido as agências para formar o Grupo AKQA, leia aqui.
“A AKQA e a Grey construíram seu próprio impulso individual e, enquanto nos preparamos para receber um novo CEO global da AKQA, este foi um bom momento para analisar a melhor estrutura para atender às necessidades de nossos clientes", declarou um porta-voz à Campaign.
"Com a tradição criativa da Grey e a expertise em design e tecnologia da AKQA, a mudança permitirá que cada agência se concentre em seus principais pontos fortes. A Grey continuará a operar como uma marca de agência independente dentro da rede Ogilvy, assim como já faz dentro do AKQA Group", completou.
Na época da criação do Grupo AKQA, em 2020, o WPP também formou uma "aliança estratégica" entre a Ogilvy Paris e a Grey Paris, na França. A Grey manteve sua marca, mas a equipe se juntou ao escritório da Ogilvy naquele país.
Em um memorando à equipe, Devika Bulchandani disse que a mudança permitirá que as agências "alavanquem valores compartilhados e forças complementares".
Ajaz Ahmed, ex-CEO do AKQA Group, renunciou ao cargo em outubro de 2024 (leia aqui) e o anúncio do novo líder global do grupo é aguardado para o verão do hemisfério norte.
O Clubeonline teve acesso ao e-mail interno de Laura Maness, CEO global da Grey, para a equipe, a respeito da reformulação. Confira, abaixo.
"Team,
We are writing to share an important update regarding Grey's financial reporting structure. We are moving from our previous reporting relationship with AKQA Group to realign our financials with Ogilvy. This will allow Devika Bulchandani (Global CEO, Ogilvy) and I to work closely to identify opportunities to deepen collaboration and drive further growth for Grey.
With AKQA anticipating the announcement of a new Global CEO this summer, we – the Grey, AKQA, Ogilvy and WPP leadership teams – felt it was the right time to review reporting structures. It's clear that both Grey and AKQA have grown into powerful and distinct entities, each building strong momentum. Given Grey’s transformation and resurgence as a highly regarded and awarded powerhouse creative agency, this realignment with Ogilvy is a natural fit. Both Grey and Ogilvy believe in the power of creativity to solve business problems and deliver more impactful solutions for our clients, while AKQA has deepened its industry-leading innovation, design and technology capabilities.
As a direct result of Grey’s creative resurgence and demonstrating a clear path to top-line, profitable growth, we will operate as a stand-alone brand autonomously within the Ogilvy network. This model mirrors the successful independent-spirited creative brands like DAVID, INGO, and, more recently, New Creative Arts. We bring to Ogilvy Grey’s deep award-winning creative roots, Famously Effective brand-building ideas, high-performing leadership and talent who are winning business globally and locally, and a strong community of creative health professionals in one of the fastest-growing sectors.
Most importantly, existing collaborations between Grey and AKQA will remain in place, while we continue to explore opportunities with AKQA, and others across WPP to best service our clients. We are confident that this strategic move positions Grey for continued success and growth.
Special thanks to Amy, Jon, Stephan, and AKQA leadership for their support through the years. Please don’t hesitate to reach out directly with any questions or thoughts—either to me, to Gabriel, or to your regional executive sponsor (Jason, Marco, Conrad, Sarah). We’re incredibly excited for this next chapter and appreciate your unwavering belief in our mission and in each other."
Clube de Criação 50 Anos